הצעת החוק לגבי פיצויי פיטורים למתפטר

לכל מי ששאל, להלן הנוסח האחרון של הצעת החוק החדשה, שהונח על שולחן הכנסת ביום 25.05.09.

על מנת להבין את הרציונל, להלן דברי ההסבר להצעת החוק, כלשונם:

 

"כיום, בהתאם לחוק פיצויי פיטורים, התשכ"ג-1963 (להלן – חוק פיצויי-פיטורים), זכאי עובד אשר השלים שנת עבודה לקבל ממעבידו אשר פיטרו, פיצויים בשיעור של חודש אחד לכל שנת עבודה.

 

מצב זה אינו נותן מענה למקרים בהם עובדים ותיקים מחליטים להתפטר מעבודתם, מטעמים שונים, וביניהם בשל רצונם להתקדם בחייהם המקצועיים. כתוצאה מכך, עובד המתפטר נתון לחסדיו של מעבידו, ועל כן עובדים רבים נאלצים להישאר במקום העבודה, למרות שהיו יכולים להיות יעילים ופוריים יותר לעצמם ולמשק, במקום עבודה חדש.

 

ההסדר הקיים נותן משקל מוחלט לאינטרס הקביעות בעבודה והופך את העובד והמעסיק לשבויים זה בידי רעהו. ההצעה באה לאזן בין אינטרס הקביעות בעבודה לאינטרס המוביליות התעסוקתית באופן טוב יותר על ידי מתן אפשרות לעובדים ותיקים לקבל פיצויי התפטרות בשיעורים מופחתים כאשר הם בוחרים לעזוב את מקום העבודה.

 

מוצע לקבוע כי עובד שהתפטר לאחר שעבד למעלה מ-3 שנים רצופות אצל אותו מעביד, יהיה זכאי לפיצויי התפטרות בשיעור של 2/3 מפיצויי הפיטורים להם היה זכאי אילו היה מפוטר.

 

הצעת חוק זו תעודד בקרב העובדים את הרצון והיכולת להתקדם ולהתפתח ותהווה תמריץ שלילי לאבטלה סמויה, דבר אשר יביא לצמיחה במשק".  

 

לנוסח המלא של הצעת החוק: http://www.knesset.gov.il/privatelaw/data/18/1198.rtf

 

פורסם בקטגוריה חוזים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא הצעת החוק לגבי פיצויי פיטורים למתפטר

  1. מאת לאון‏:

    שאלתי היא האם הצעת החוק התקבלה והאם היא מיושמת כבר בנושא של עובד אשר מתפטר מרצונו.
    תודה

  2. מאת הדס‏:

    מה עלה בגורל הצעת החוק הנ"ל? היכן זה עומד??
    תודה מראש,
    הדס.