קיצוץ שיער שלא בהסכמה = תקיפה!

בית המשפט השלום בירושלים קיבל לאחרונה תביעתה של אשה, בעלת שיער ארוך ושופע, שטענה כי הגיעה למספרה לצורך טיפול פאן, ויצאה כששערה מקוצץ עד לאורך של 1 ס"מ בלבד (!) – שלא בהסכמתה.
התובעת והספר אישרו שניהם כי הייתה זו יוזמתו של הספר לקצץ את שיער התובעת, אך מכאן והלאה – העדויות היו סותרות לחלוטין:
התובעת טענה כי סירבה להצעה, ואף הדגישה כי במהלך התספורת החזיקה בשיערה בניסיון למנוע מהספר להמשיך ולקצוץ את שיערה, אך הדבר לא מנע מבעדו לשחרר את ידיה שהחזיקו בשיערה ולהמשיך בתספורת.
הספר מצידו טען כי מאחר והתובעת לא עזבה את המספרה לאחר הקיצוץ, אלא להיפך – נשארה לצבוע את השיער – ניתן לראות כי לא נעשה כאן דבר בניגוד לרצונה.
לאחר שמיעת עדויות רבות (כולל עדויות בעלה של התובעת, חברה טובה, עובדי המספרה ועוברי אורח), קבע בית המשפט כי הספר אכן ביצע פעולה מכוונת של קיצוץ השיער שלא בהסכמה, תוך הפעלת כוח. כן התקבלה טענת התובעת כי הדבר גרם לה בפועל לעוגמת נפש רבה, שכן נפגעה משמעותית זכותה להחליט על שייעשה בגופה, וכי כבודה ודימויה העצמי נפגעו קשות. לעניין הישארותה במספרה לאחר הקיצוץ, נקבע כי התובעת הייתה בהלם, ונשארה במספרה רק מתוך תקווה שהספר יצליח לתקן את הנעשה ולשפר את הופעתה.
לסיכום, נפסק כי הספר ישלם לתובעת את הסכומים הבאים:
פיצוי בגין נזק לא ממוני – 50,000 ₪
שכר טרחת עו"ד – 8,000 ₪
הוצאות משפט – 1,700 ₪.

פורסם בקטגוריה חוזים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא קיצוץ שיער שלא בהסכמה = תקיפה!

  1. מאת אלירן‏:

    אני חושב שבעל מקצוע צריך לקבל הסכמה לפני שהוא מבצע פרוצדורה ללקוח.

  2. מאת עמרי‏:

    אה באמת אלירן??? אתה חושב??? ואוו, ממש פיצחת את הקוד החברתי!!! מה עוד אתה חושב שצריך לעשות? למד אותנו, את בני האדם הטפשים!!! אתה חושב שאולי זה לא בסדר אם כל אחד יעשה מה שבא לו?

    אלוהים, איזה אהבל